was successfully added to your cart.

Közösségi HR érthetően – Közösségi intranet

A „közösségi HR” zavaros kifejezés, úgy tűnik minden szakértő más-más értelemben használja – egyesek számára nem több, mint a cég Twitter/Facebook oldalának kezelése, míg mások számára a LinkedIn oldalon való képzett munkaerő keresése, megint mások a privát, cégen belüli közösségi hálózatot értik alatta.

Hogy leegyszerűsítsük a dolgokat, a közösségi HR-eszközöket két részre kell osztanunk: külsőkre (Twitter, Linkedin, Hootsuit, stb.), és belsőkre, amelyek a közösségi HR szoftverek kategóriájába tartoznak. A közösségi HR szoftverek fogalma még mindig elég tág, ezért most emeljük ki közülük a közösségi intranetet!

Közösségi Intranet

A közösségi intranetet és a vállalati közösségi hálózatot (ESN – Enterprise Social Network) gyakran használják egymás szinonimájaként, azonban technikailag ez nem pontos, mivel egyes gyártók (pl. a Bitrix24) kombinálták ezt a kettőt, míg más gyártók, mint a Microsoft, nem, így náluk külön kell telepíteni a SharePoint-ot (intranet) és a Yammer-t (vállalati közösségi hálózat) egy közösségi intranet létrejöttéhez.

A közösségi intranet és a vállalati közösségi hálózat megkülönböztetése egyszerű – az intranet a munkáról szól, az intranet-eszközök közösségi kezelőfelületbe való ágyazásáról, míg a vállalati közösségi hálózat inkább a belső kommunikációról. Tehát, amíg a közösségi intranetet használhatjuk, mint vállalati közösségi hálózatot, ez fordítva nem igaz, mivel hiányoznak belőle az intranet funkciói (hacsak a vállalti közösségi hálózatba nincs integrálva az intranet).

A közösségi intranet általában a következő elemekből áll:

Hírfolyam (Activity Stream)

activity_stream

A hírfolyam egy egységes, interaktív felület, ahol a friss információk, változások, új feltöltések, stb. jelennek meg. Ezek közé tartoznak a vállalati bejelentések, a hozzászólások, a szavazások, észrevételek és válaszok. A hagyományos intranet hírfolyamától abban tér el a közösségi intraneté, hogy utóbbi személyre szabott: miden alkalmazott értesül a fontosabb hírekről és eseményekről, de csak azokról, melyek lényegesek a számára. Ez megelőzi az információ túlhalmozódását.

Munka- vagy felhasználócsoportok

workgroup_sm

A munka- és felhasználócsoportok olyan dolgozókat tömörítenek, akik egy osztályon dolgoznak (pl. HR, értékesítés), egy projekten dolgoznak (pl. költségcsökkentés), vagy csak közös érdeklődési köreik vannak (pl. humor, sport). A felhasználócsoportok a közösségi intraneten belül több funkciót látnak el: releváns információval látják el a tagokat, bizonyos felhasználók számára korlátozza a hozzáférést, és segíti az önszervezést is.

Kommunikációs eszközök

video_chat_2_sm

A hagyományos intranetektől eltérően, a közösségi intranet több módot is kínál a felhasználóknak az egymás közötti és a céggel való kommunikációra. Ez általában magába foglalja az egész cégre kiterjedő bejelentéseket, beszélgetéseket (olyan bejegyzések, melyekhez a többiek hozzászólhatnak), azonnali üzenetküldést (chat és csoportos chat) és a videokonferenciát.

Vállalati erőforrások és keresés

employees_sm

A közösségi intranet általában tartalmazza az alkalmazottak könyvtárát, a cég fényképgalériáját, a munkavállalói kézikönyvet, a HR és a szolgáltatási kérelmek űrlapjait, illetve egyéb forrásokat. Egy bizonyos személy vagy fájl megtalálására szolgál a minden oldalon jelenlevő keresőmező.

Munkaeszközök

resourse_tracking_sm

Mint ahogy már fent említettük, a közösségi intranet munkára való, nem csevegésre, ezért a kezelőfelület is úgy van optimalizálva, hogy helyet kapjanak rajta a naponta használt funkciók, mint pl. a dokumentumok és projektek kezelése. Egyes közösségi intranetek, mint pl.: a Bitrix24, rendelkeznek ügyfélkapcsolat-kezelő rendszerrel (CRM) is rendelkezik. A munkafolyamatok (dokumentumok jóváhagyása, adatkezelés vagy vezető megbízások kezelése) gyakran szintén be vannak építve a közösségi intranetbe.

Forrás: Bitrix24.com

X

A weboldal cookiekat használ a felhasználói élmény növeléséhez. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás