bitrix, CRM, ERP, közösségi intranet, intranet
was successfully added to your cart.

Kisvállalkozó vagyok, miért van szükségem piackutatásra?

By 2014-08-18piackutatás
Piackutatás

Bizonytalan vagy szkeptikus vagy azzal kapcsolatban, hogy milyen előnyökkel járna számodra piackutatás? Julia Whitehead, az Ask Joe Public igazgatója elmagyarázza, miként segíthet a piackutatás vállalatod növekedésében.

Miért szükséges piackutatást végeznem?

Market ResearchA piackutatás lehetővé teszi, hogy beazonosítsd a célcsoportodat, megtudd, hogy mit gondolnak az ötleteidről, termékeidről vagy a márkádról és betekintéseket ad arról, hogy hogyan célozd meg a megfelelő piacot.

Mikor kell piackutatást végrehajtanom?

A piackutatás része kell, hogy legyen az üzleti tervednek. Rengeteg időpontot lehet találni ennek elvégzésére, akár a cégalapítás előtt vagy után is. Ne feledd azonban, hogy a fogyasztók motivációja és viselkedése idővel változik, ezért érdemes rendszeresen piackutatásokat végezni.

Hogyan fog ez segíteni a vállalkozásomnak?

Ez attól függ, hogy milyen vállalkozást vezetsz és mit szükséges kiderítened. Ha új terméket vezetsz be a piacra, segít meghatározni vajon vonzó-e, kik a célközönséged, milyen nagy a piac, ki a konkurencia és hol helyezkedsz el a piacon. A piackutatás lehetővé teszi, hogy ellenőrizz mindent az ötletektől és elképzelésektől a csomagolásig.

A piackutatás minden esetben költséges?

Ha korábban még sohasem végeztél piackutatást, akkor drágának hangozhat. Ha viszont összehasonlítod a piackutatás költségeit egy új termék, márka vagy szolgáltatás bevezetésének költségeivel, akkor már nem is tűnik olyan drágának. A piackutatás segít felmérni azt is, hogy az ötleted egyáltalán mennyire életképes, így akár egy nagy bukástól is megmenthet vagy segíthet még jobb szolgáltatást nyújtani a jövőben.

Melyek a leginkább költséghatékony módszerek?

Business FocusA szekunder kutatás költséghatékony, mert akár az interneten is elvégezhető és már meglévő adatokból táplálkozik. A szekunder kutatás elsősorban a piac méretéről, értékekről és trendjeiről szolgálhat fontos információkkal. A hátránya, hogy nincs kimondottan a termékedhez, márkádhoz igazítva.

A saját eladási adataid és a versenytársaidé is értékes információt jelenthetnek, melyek segíthetnek ráérezni az új földrajzi és demográfiai trendekre az értékesítés terültén.

Az információgyűjtés másik módja a megfigyelésen alapuló piackutatás. Például megnézhetnéd, hogy az emberek mennyi ideig „vannak kapcsolatban” a termékkel, mielőtt megvennék azt, egyedül vásárolnak-e vagy társaságban, miket vesznek még és kikérik-e valaki véleményét, segítségét.

Ha arra vagy kíváncsi, hogy az emberek miként fogadják a termékedet vagy egy kicsit bővebb képet keresel a vásárlási szokásaikról, akkor érdemes különböző fókuszcsoportokba rendezned őket. Az internet egyre fontosabb szerepet játszik a piackutatásban, hiszen rajta keresztül érhetők el a legköltséghatékonyabban emberek nagy csoportjai.

Csinálhatom magam vagy szükségem van szakemberre?

Elképzelhető, hogy alapvető piackutatási feladatokat egyedül is el tudsz végezni, ha azonban komolyabb dolgokról van szó, például személyes visszajelzés-gyűjtésről, akkor érdemes profi piackutatókat megkeresned.

A szakemberek tudják, hogyan válasszák ki a megfelelő célközönséget és tudják, hogy mit kérdezzenek ahhoz, hogy a válaszból releváns információkat nyerhessenek ki az adott témával kapcsolatban.

A szakértők semleges harmadik félként végzik el a piackutatást, így valódi, objektív képet képesek adni, hogy mit gondolnak az emberek legfrissebb üzleti ötletedről, termékeidről vagy brandedről. Ha saját magad végzed el a kutatást, előfordulhat, hogy másképp értékeled az egyes válaszokat, eredményeket, mint egy kívülálló, profi piackutató.

X

A weboldal cookiekat használ a felhasználói élmény növeléséhez. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás