was successfully added to your cart.

Tekints üzleti szemszögből a digitalizációra

Az információ kezelése összetett feladat, így a cégek gyakran kiszervezésen (vagy más néven outsourcingon) keresztül egy külső vállalatra bízzák azt. (A kiszervezés olyan eljárás, amikor egy adott szervezet egy másik szervezetet alkalmaz bizonyos szolgáltatások elvégzésére, ahelyett, hogy maga végezné el azokat.)

A gyorsan növekvő ügyféli követelmények és a rengeteg különböző formában előforduló információhalmazok miatt elkerülhetetlen, hogy a cégek egységesítsék az információkezelő rendszereiket. Olyan rendszerekre van szükségük, melyek képesek megfelelni az új ügyfelek legkülönbözőbb interakciós preferenciáinak. Ez egy nehéz és összetett feladat, így nem meglepő, hogy a cégek gyakran kiszervezéssel oldják meg az információkezelést vagy a kezelőrendszer kialakítását.

Az ügyfelek igényei különböznek

System integration conceptAz adathegyek egyre halmozódnak, a vállalatoknak pedig egyre komolyabb gondot okoz, hogy megtalálják azt a dokumentum- és adatkezelési stratégiát, mely az összes ügyfél igényeit kielégíti. Az adatok és információk minden eddiginél több és változatosabb formákban vannak jelen, ráadásul az ügyfelek is rengeteg különböző csatornán keresztül lépnek kapcsolatba az egyes cégekkel.

Mindezeket figyelembe véve a cégeknek bármilyen formában képesnek kell lenniük létrehozni, eltárolni, szerkeszteni, kezelni és megosztani fontos információkat, legyen szó egy beszkennelt képről, nyomtatott lapról, e-mailről, elektronikus dokumentumról, audió- vagy videófájlról. „A digitális forradalom a velejéig megrázta az üzleti világot. A digitális eszközök villámgyors fejlődése új lehetőségeket nyit a cégek számára mind a nyilvános, mind a magánszektorban, hogy minden eddiginél hatékonyabban tudjanak dolgozni” – állítja a PwC, egy vezető, üzleti szolgáltatásokat kínáló cég.

Megzavarodott vállalatok

A különböző szervezetek gyakran nem biztosak benne, hogy ügyfeleik miként szeretnének kapcsolatba lépni velük és utána mit kezdjenek a keletkezett információval. Sok cég egyáltalán nem rendelkezik egy erős, bejáratott üzleti modellel és követendő példát is kevesen látnak maguk előtt. Néhányan azt is nehezen értik meg, hogy a különböző alkalmazások és elkötelezettség-növelő rendszerek hogyan segíthetnek nekik új üzleti lehetőségek szerzésében.

Manapság sok cég agresszív eszközökkel igyekszik megtalálni az utat a hatékony digitalizáció felé. A digitalizálás nagy kockázatokat rejt, többek között ilyenek a digitális átalakítással járó változások – a sebesség és rugalmasság megtarthatósága, az üzleti módszerek megváltozása és ellehetetlenülése. Éppen ezért a digitalizációra gyakran elképzelhetetlenül nehéz egy szakértő, tanácsadó partner nélkül.

Költséges halogatás

Sok szervezet addig halogatja a digitalizációt, amíg ügyfelei egy része szépen lassan átpártol a konkurenciához, ahol ezt a kérdést időben megoldották.

“Bármely iparágat is vesszük figyelembe, a digitalizáció lehetőségeit kihasználó vállalatok hamar a többiek fölé kerekednek új platformjaik és eszközeik segítségével az ügyfél- és üzletszerzés, valamint a meglévő ügyfelek megtartása tekintetében. Egy vállalat csak akkor maradhat versenyképes és folyamatosan fejlődik” – mondja James McQuivey, a Forrester Research kutatócég munkatársa.

Egyesek számára elrettentő lehet, hogy a digitális működésre való átállás, a szükséges új képességek megszerzése, az új rendszer integrálása kezdetben költséges és időigényes lehet, de egy szakértő cég ebben is sokat tud segíteni.

A digitalizáció szükségességét az InfoTrends 2013-as felmérése is jól mutatja, mely szerint 2017-re a papírok nélkül dolgozó vállalatok számra 15,4%-kal növekedni fog, míg a kizárólag papíralapon dolgozó cégek száma 2,6%-kal csökken majd.

Az Amerikai Egyesült Államokban jelenleg több mint 13 milliárd olyan számlát és egyéb hivatalos iratot állítanak ki évente, melyeknek egyáltalán nincs digitális változatuk. A felmérés szerint ez a szám 2017-re már csak 12 milliárd lesz. Ennek tükrében érdemes elgondolkodni azon, hogy érdemes-e továbbra is egy kizárólag papíralapú stratégiát folytatni vagy partneri szerződést kötni egy ilyen céggel. A digitalizáció fontossága tehát elvitathatatlanul életbevágó, de ha mindezt teljesen egyedül próbáljuk meg, az költséges lehet.

digitalizacio2

Kevesen csinálják jól

A legtöbb szervezet idővel felismeri a tényt, hogy a digitalizáció elkerülhetetlen, de csak kevesen követnek egy jól megírt, bizonyított tervet. Sok cég csak egy bizonyos osztályán végzi el a digitalizációt, mely ráadásul gyakran csak egyirányú és csak kifelé vagy csak befelé működik. A mai fogyasztó viszont többcsatornás élményt igényel, ennek biztosítása sokak által kitűzött cél, de csak keveseknek sikerül megvalósítani.

Dokumentum- és adatstratégiai tanácsok

Ha a legjobb dokumentum- és adatkezelési stratégiát keresed, a következőkre érdemes odafigyelni:

  • Vedd igénybe egy szakértő tanácsadó segítségét, aki segít majd felismerni és elsimítani a digitalizáció okozta kezdeti üzleti nehézségeket.
  • Vedd figyelembe az eddigi kifelé és befelé áramló forgalommal kapcsolatos tapasztalatokat, hogy egy egységes, többcsatornás rendszerré alakíthasd.
  • Keress olyan lehetőségeket, melyek a digitalizáció eszközeinek segítségével tovább növelik a felhasználói élményt és kényelmet. Ha például ingatlanokkal foglalkozol, akkor automatizáld a hitelkonstrukciók kiszámítását, összeállítását és egyúttal biztosítási terveket is kínálj a potenciális vásárlóknak.

A digitalizáció a válasz

A digitalizáció csak akkor lehet sikeres, ha egy hatékony dokumentum- és adatkezelő stratégiával párosul, mely eredményesen tud kezelni bármilyen mennyiségű és formátumú adatot. A hagyományos üzleti módszerek elhagyása és a digitális módszerekre való átállás azonban nehéz és összetett feladat, ezért mindenképpen érdemes szakértők segítségét kérni.

X

A weboldal cookiekat használ a felhasználói élmény növeléséhez. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás