was successfully added to your cart.

Intranet ellenőrzőlista – 7 nélkülözhetetlen funkció, aminek MINDEN intranetben jelen kell lennie

Szóval azt tervezed, hogy elindítasz egy vállalati intranetet, vagy, hogy lecseréled a szinte már kövületté vált SharePoint portálod. Több, mint 30 intranet szolgáltató létezik, melyek közül válogathatsz, és teljesen el vagy veszve? Az intranetek nem olcsók és biztosra veszem, így érthető, hogy nem akarsz rossz döntést hozni. Ne aggódj, ez az intranet ellenőrzőlista segíteni fog leszűkíteni a választási lehetőségek körét, hogy csakis a legjobb megoldások maradjanak benne.

  1. Felhő és helyi üzemeltetés

Csak olyan megoldásokat vegyél komolyan, amelyek ezt a két választási lehetőséget kínálják vásárlóik számára. Szerencsére a legtöbb szolgáltatónál ez így van. A felhő alapú szolgáltatások általában olcsók, ráadásul nem kell súlyos telepítési és bevezetési pénzeket fizetned a fejlesztőknek vagy más IT-szakmebereknek. Ez a felhő alapú számítástechnika egyik komoly előnye. A felhő alapú intranetek, azonban kevesebb testreszabási lehetőséggel rendelkeznek, mint a helyi üzemeltetésűek, ráadásul rajtad kívülálló okokból is elérhetetlenné válhat az intranet. A Yammer felhő alapú szolgáltatása például meglehetősen gyakran áll le hosszabb időre. Arra is figyelj az intranet kiválasztásánál, hogy a szolgáltató lehetőséget biztosítson a számodra arra, hogy bármikor helyi üzemeltetésűről felhő alapúra válts vagy fordítva. Kerüld azokat a szolgáltatókat, akik csak az egyik vagy másik megoldást kínálják.

  1. Klasszikus és közösségi

bitrix24_office42A klasszikus intranetek unalmasak. Ez igaz. A közösségi intranetek pedig divatosak, és a fiatalabb dolgozók egyszerűen imádják őket. Ez is igaz, viszont a fegyelmezetlenebb dolgozók akár egyfajta céges Facebookká is redukálhatják a közösségi intranetet a folyamatos chatelésükkel. Így néz ki egy klasszikus intranet. Ez pedig teljes mértékben ugyanaz az intranet, közösségi felülettel. Add meg dolgozóidnak a lehetőséget, hogy azt válasszák, amelyik jobban tetszik nekik. Ismét azt tanácsoljuk, hogy tartsd magad távol az olyan szolgáltatóktól, akik rád erőltetik, hogy válassz a kettő közül.

  1. E-mail az intraneten belül

Ez talán nem alapkövetelmény az intranetekkel szemben, de remek ötlet, hiszen a dolgozók napi szinten használják az e-mailt. Emellett valószínű, hogy egyéb kommunikációs eszközöket is használnak, mint például telefon, csoportos chat, SMS és videokonferencia. Ha olyan intranetet vásárolsz, melyek rendelkeznek ezekkel a kommunikációs funkciókkal, két legyet üthetsz egy csapásra. Először is, belevonod az embereket az intranet mindennapos használatába, ezzel megoldva a „zombi intranet” problémáját, melyben olyan sok vállalat szenved; másodszor pedig minden beszélgetést egy helyen tartasz, ezzel igencsak egyszerűvé téve azok megtalálását és figyelemmel követését.

  1. Dolgozói önkiszolgálás

A dolgozói önkiszolgálás valószínűleg a legegyszerűbb módja, hogy elkezdd visszatermelni az intranet megvásárlási és bevezetési költségeit. Egy önkiszolgáló portál nagyban csökkentheti az HR (emberi erőforrás) és IT (informatika) részlegeid vállára nehezedő nyomást, hiszen többórányi monoton munkától kíméleted meg őket, így a fontosabb feladatokra koncentrálhatnak.. Az olyan dolgok, mint a szabadságkérvényezek elfogadása, üzleti utak kérvényezése, tárgyalótermek lefoglalása, stb. mind optimálisan és gyorsan lebonyolíthatók, kizárólag az érintett dolgozók és vezetők bevonásával..

  1. E-Learning és tudásmenedzsment

Az intranetek tökéletesek arra, hogy tudást halmozzunk fel, formális vagy informális formában. Wikik, tudásbázisok, ötletmenedzsment, dolgozói és értékesítési kézikönyvek, online tesztelés – ezek mind olyan dolgok, melyek könnyedén beépíthetőek intranetedbe, és már léteznek is olyan intranetek, melyek alapból ezekkel a funkciókkal érkeznek.

  1. Projektek és tervezés

Valószínűleg már észrevetted, hogy a vállalatok, melyeknek nincs intranetük, egyéb projektmenedzsment megoldásokra hagyatkoznak a munka összehangolása érdekében. Számos projektmenedzsment szolgáltató olyan funkciókat kínál megoldásai között, mint a tevékenységi folyam, fájlmegosztás vagy a közös naptárak. Ezek nagyszerű funkciók, de miért fizetnél értük külön, ha már vannak olyan intranetek, melyek alapból tartalmazzák mindezt?

  1. Keresés

10358993-bitrix-inc-logoAz intraneten belüli keresés az egyik leginkább figyelmen kívül hagyott, de mégis hihetetlenül fontos funkció. Az intraneten belüli keresés gyors, alapos és intelligens kell, hogy legyen. Az első persze magától értetődő. Az alaposság azt jelenti, hogy képesek vagyunk mindenhol keresni, így dokumentumokon belül, naptárakban, wikikben, és így tovább. Az intelligens keresés pedig arra utal, hogy strukturált és engedélyalapú keresésről van szó. Például, amikor beírod egy dolgozó nevét, több kategóriát kellene kapnod – a dolgozó profilja, a dolgozó által létrehozott üzenetek, blogbejegyzései, és végül, a személyről tett említések. Emellett a keresősávnak rendelkeznie kell szűrőkkel (dátumtartomány, kategóriák), melyek leszűkíthetik a keresés eredményeinek körét.

Reméljük, hogy ez az ellenőrzőlista segíteni fog okos döntést hozni. Természetesen, nagyon örülnénk, ha a Bitrix24-et választanád, ami nem csak, hogy mindezekkel a funkciókkal, de még több, mint 35 másik eszközzel is jár, melyek gyakorlatilag garantálják számodra a sikert. Még ha nem is mellettünk döntesz, azt tanácsoljuk, hogy izzassz meg néhány intranet tanácsadót, miközben azok megpróbálják neked elmagyarázni, miért nem tartalmazza az ő, igencsak költséges megoldásuk azoknak a funkcióknak a felét sem, melyek a Bitrix24 ingyenes kiadásával járnak.

Forrás: Bitrix24.com

X

A weboldal cookiekat használ a felhasználói élmény növeléséhez. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás