was successfully added to your cart.

Minden értékesítési folyamat legfontosabb kérdése, hogy hogyan lehetne hatékonyabbá tenni. Csakhogy mindjárt a vizsgálódásunk elején egy ellentmondásba botlunk: a profi működéshez minél több információra lenne szükség – viszont az információ kezelése energia, idő és pénz.

Finance concept: Business Team and Social CRM on computer keyboaPéldául minden új üzleti megkeresést fel kell venni egy nyilvántartásba. Jó lenne nyomon követni az értékesítési folyamatot, és a lehető legtöbb adatot rögzíteni az ügyfélről, hogy tudjuk, mire lehet szüksége. És az is fontos, hogy átlássuk, melyik értékesítőnk milyen hatásfokkal dolgozik, hogy a sikereseket jutalmazhassuk, a rosszul teljesítőket motiválhassuk vagy lecserélhessük. De ki győzi menedzselni ezt a sok adatot?

Nos, az értékesítés támogatására kifejlesztett, modern CRM megoldásoknak éppen az a lényege, hogy az ilyen információk bevitele, naplózása és kinyerése is rendkívül könnyen és gyorsan történjen meg. Mégpedig az egyes munkafolyamatok automatizálása és mérése révén, illetve különféle adatbázisok vagy rendszerek összekapcsolásának köszönhetően.

A Bitrix24 például jóval többet tud annál, mint hogy eltároljuk az üzleti kapcsolataink nevét, cégét, beosztását és elérhetőségeit. Először is: a CRM modulba természetesen tudunk adatokat importálni, ha tehát korábban egy Excel táblában dolgoztunk, gond nélkül átemelhetjük a kontaktjainkat. A rendszer eleve kiszűri a duplikátumokat, legyen szó nevekről, cégekről, vagy elérhetőségekről.

És ettől fogva új lehetőségek egész tárháza nyílik meg előttünk. A Bitrix24 ugyanis minden aktivitást naplóz, ami egy adott kontakttal kapcsolatban történik: találkozókat, levelezést, telefonhívásokat, felvitt tennivalókat, jegyzeteket és az üzletkötés státuszát. Minderről különféle jelentéseket is készíthetünk. Például a klasszikus értékesítési tölcsér segítségével könnyen áttekinthetjük az összes, folyamatban lévő üzletkötésünk megoszlását: a kapcsolatfelvételtől a lezárt dealig. De ugyanezt akár az egyes értékesítőkre is megnézhetjük.

Business concept: E-CRM on digital backgroundÁltalunk meghatározott paraméterek alapján tetszőleges szegmensekre bonthatjuk az adatbázisunkat, így célcsoportokat hozhatunk létre az egyes projektjeink számára. Ebben a bontásban akár elemzést is készíthetünk egy lezajlott kampány sikerességéről.

Az egyes kontaktokat – legyenek azok emberek, cégek vagy csoportok – hozzárendelhetjük megadott kollégáinkhoz. Ha pedig egy olyan potenciális ügyfél keres minket, aki még nincs az adatbázisban, akár automatikusan az új ügyfelekkel dolgozó értékesítőhöz irányíthatjuk. Legyen szó beérkező e-mailről, telefonhívásról, vagy a cég honlapjáról érkező érdeklődésről.

Sőt, a teljes CRM modul egyes funkcióinak elérését is jogosultságokhoz rendelhetjük. Ami arra is lehetőséget ad, hogy egy általunk definiált munkafolyamat alapján automatizáljuk a munkavégzés egyes lépéseit: ha például a beosztottak elvégeztek egy feladatot, akkor kerül át a tennivaló a vezetőhöz.

Mivel a kollégáinknak a munkavégzéshez be kell jelentkezni a rendszerbe, ezért mérhetővé válik nem csak a teljes munkaidejük, hanem az is, hogy egyes feladatokra mennyi időt fordítottak. És ez a CRM-ben tárolt kontaktokra is igaz – ami újabb elemzésre ad lehetőséget.

Sőt, akár magát az ajánlattételt és a számlázást is lebonyolíthatjuk a Bitrix24-ből, és ebben az esetben természetesen ez is naplózásra kerül.

Ebből is látható, hogy a Bitrix24 CRM megoldása egy olyan összetett, integrált, de ugyanakkor könnyen használható és bővíthető rendszer, amely rengeteg adatot, információt gyűjt be, dolgoz fel, elemez helyettünk, ráadásul még munkafolyamatokat is automatizál. Mindezzel egyszerre segít a költségek csökkentésében és a bevételek növelésében.

Bitrix24_logoA Bitrix24 egy közösségi vállalati intranet, melynek felhő alapú (cloud) verziója akár ingyenesen is használható. A rendszer helyi telepítésű (self-hosted) változata nálunk magyar nyelven is elérhető! Több információkért böngészd tovább az OFFICE42 oldalát, látogass el a BITRIX24.hu-ra vagy jelentkezz havonta megrendezésre kerülő bemutatónkra!

X

A weboldal cookiekat használ a felhasználói élmény növeléséhez. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás