was successfully added to your cart.

Tudunk egy ingyenes, online, multifunkciós rendszert, ami mellesleg még a munkaidőt is méri: Bitrix24.

Vannak, akik már csak filmekből tudnak róla, hogy bizony annak idején a munkahelyeken, főképp a gyárakban a munka megkezdésekor, illetve végeztekor blokkolni kellett. És nem a traffipaxot, vagy egy csatár támadását. Hanem oda kellett lépni egy blokkolóórához, és egy papírkártya beleillesztésével időpecsétet kellett szerezni – érkezéskor és távozáskor egyaránt. Ilyen berendezéseket – már némileg modernebb változatban – mind a mai napig lehet kapni, úgyhogy ha nem tudunk jobbat, akár ezt a módszert is bevezethetjük a vállalkozásunknál.

Aztán az egyre okosabb beléptető rendszerek elavulttá tették a hagyományos blokkolást. Hiszen a belépőkártyánk használata önmagában elárulja, hogy mikor jöttünk meg, illetve mentünk el, és ezekből az adatokból a megfelelő szoftver már könnyedén kiszámolja, mennyi időt töltöttünk a munkahelyünkön. Ráadásul egy ilyen kártyás megoldással még a belépési jogosultságokat is könnyen szabályozhatjuk szerte az épületünkben, vagy akár több telephelyen is.

Igen ám, de nem mindenkinek éri meg, vagy csak nem praktikus egy ilyen beléptető rendszer. Ráadásul az érkezés és távozás időpontjából azt nem tudjuk kiszámolni, hogy a bent töltött idő közben mennyit lógott a munkából az adott kolléga.

Akkor hogyan tovább?

Nos, léteznek olyan rendszerek, amelyeknél a munkavégzéshez a munkatársaknak be kell jelentkezni egy számítógépes felületen. Ilyen például a Bitrix24, amely csupán egy regisztráció ellenében, maximum 12 főig, korlátlan ideig ingyenesen használható. Ráadásul ez felület ötvözi a már ismert közösségi hálózatok kinézetét és tulajdonságait a munkavégzést támogató megoldásokkal, ezért a kollégák egyáltalán nem fogják nyűgnek érezni a használatát, sőt.

Miközben a dolgozók boldogon belevetik magukat a rendszerbe, és figyelik a vállalati hírfolyamot, keresnek a közös címtárban, feladatokat osztanak ki és fogadnak el – a Bitrix24 szorgosan méri a munkaidejüket. Se blokkolóórára, se kártyás beléptetésre nincs hozzá szükség.

Megfelelő beállítások esetén a rendszer a késést vagy korai távozást is jelzi. Megoldható, hogy ilyenkor a munkatárs köteles legyen a felületen keresztül megindokolni, mi a kiesés oka. És a Bitrix 24 persze automatikus összegző jelentéseket is tud küldeni egy-egy időszakról: például a héten vagy a hónapban munkával töltött időről, akár személyekre, akár valamilyen munkahelyi egységre lebontva.

Ennek köszönhetően a Bitrix24 bevezetése során érdekes dolgokra is fény derülhet. Volt már olyan vállalat, akinél a rendszer használatbavétele után jöttek csak rá, hogy a munkatársak a havi 176 munkaórából valójában csak 50-et töltenek munkával. Így némi meghökkenés, majd alapos elbeszélgetés után nagyon könnyen növelni lehetett a cég hatékonyságát és bevételeit.

X

A weboldal cookiekat használ a felhasználói élmény növeléséhez. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás