bitrix, CRM, ERP, közösségi intranet, intranet
was successfully added to your cart.

A felhő alapú számítástechnika 6 előnye – Ha még nem is gondoltál rá, nagyon le vagy maradva

Felhő, felhő alapú számítástechnika, SaaS. Tetszik vagy sem, a technológia és a munka világában szüntelenül hallhatjuk ezeket a szavakat. És mindezt jó okkal – a felhő alapú számítástechnika előnyei határtalanok.

Az az igazság, hogy az informatikai igazgatók (CIO-k) szerepe olyannyira megváltozott, hogy az igencsak megnehezíti a felhő figyelmen kívül hagyását. A mai vállalatok CIO-i már nemcsak az informatikai rendszerek és eszközök kezeléséért felelősek, hanem a vállalat növekedéséből, előrelépéséből is igyekeznek kivenni a részüket a kiadások csökkentésével és az újabbnál újabb innovációk felkutatásával és bevezetésével.

Innovációk, megújulás és mindemellett kevesebb kiadás? Ez aztán a nehéz feladat! A megoldás a felhőben rejlik. A felhő alapú megoldások bevezetésével a vállalatok csökkenthetik kiadásaikat és átváltoztathatják állandó költség struktúrájukat egy változóra, mindeközben nagy terhet vesznek le az IT-részleg válláról, amivel komoly stratégiai előnybe kerülnek azokkal a vállalatokkal szemben, melyek még nem élvezik a felhő alapú számítástechnika előnyeit.

A helyi szoftver alkalmazásokkal ellentétben a felhő alkalmazások nem helyileg tároltak és irányítottak, valamint egyetlen kódbázison alapulnak, mely a vállalat igényeihez van testre szabva. A felhő alkalmazások abban is különböznek, hogy a felhő szolgáltatója, és nem pedig a vásárló, a felelős a szoftver karbantartásáért, üzemeltetéséért és sávszélességéért. Végezetül pedig, a felhő alkalmazások általában hétköznapi webböngészőkőn keresztül is elérhetőek, ezzel méretezhetőséget és mozgékonyságot biztosítva a vásárlónak.

Nézzük, pontosan mi is a felhő alapú számítástechnológia 6 legfőbb előnye:

  1. Gyorsabb reakció váratlan események esetén

A felhő alapú szolgáltatásoknak köszönhetően, a megfelelő tárolókapacitás és egyéb feltételek előteremtése, a zökkenőmentes működés biztosítása már nem a vásárló kezében van, hanem a felhő szolgáltatójának felelőssége. Ez lehetővé teszi, hogy a vállalatok gyorsabban reagáljanak bármiféle lehetséges üzleti és egyéb előre nem látható változásra, mivel a szükséges műveleteket a felkészült felhő szolgáltatók végzik el.

  1. A legújabb és legjobb frissítések könnyen elérhetőek

Szintén a felhő szolgáltatók kezelik a szoftverfrissítéseket és -újításokat, melyekre évente több alkalommal is sor kerül, a vásárló számára teljesen ingyen. Ez biztosítja, hogy a felhasználói felület mindig modern és naprakész marad, megfelelve a legújabb üzleti elvárásoknak is.

  1. A felhő bevezetése gyors és egyszerű

Mint azt már említettük, a felhasználók hétköznapi webböngészőkön keresztül is hozzáférhetnek az alkalmazásokhoz, bárhol és bármikor. Az eBay-hez vagy Yahoo-hoz hasonló webes felületek kezelése mindenki számára pofonegyszerű, így a felhő alapú szolgáltatások sokkal szélesebb körben és gyorsabban bevezethetők, mint más rendszerek, hiszen nincs szükség komoly tréningekre és betanításra.

  1. Jobb információ-biztonság

A felhő-szkeptikusok egyik legnagyobb aggálya a félelem attól, hogy a vállalati adatok belső tűzfalon kívüli tárolásával a céges dokumentumok és fájlok könnyebben ellophatóvá válnak. Azonban a hozzáértők szerint a biztonság igenis megnövekszik a felhő alapú megoldások használatával, a felhő szolgáltatók számára kötelező, szigorú ISO biztonsági szabványoknak köszönhetően, melyeket az általános biztonsági ellenőrzések mellett is be kell tartaniuk. Ez azt jelenti, hogy nincs több aggodalom a bizalmas adatokkal teli elveszett laptopok és az alattomos hacker-fenyegetések miatt.

  1. Az új rendszer kiépítési idejének évekről hónapokra csökkentése

A felhő alapú megoldások bevezetési ideje meglehetősen rövidebb, mint a helyi alkalmazásoké. Egy felhő alapú szolgáltatás általában 2-3 hónapon belül teljes mértékben működőképessé tehető, míg egy helyi rendszer esetében a teljes bevezetési idő akár 2-3 év is lehet. Nemcsak a kivitelezési idő a csökkentett, hanem sokkal kevesebb IT forrás szükséges a felhő alapú megoldások elindításához.

  1. Alacsonyabb költségkockázat

A „pay-as-you-go” (használat szerinti fizetés) előfizetés-alapú költségstruktúrának köszönhetően a felhő alapú szolgáltatások alacsonyabb kezdő befektetést igényelnek a helyi megoldásoknál, és jellemzően a későbbi költségei is alacsonyabbak. Emellett a felhő alapú megoldások egy „easy out” lehetőséget, azaz könnyű kilépést is biztosítanak amennyiben a felhasználó nem elégedett a termékkel. Tehát az üzleti kockázat sokkal inkább a felhő szolgáltatóját, mintsem a felhasználót terheli.

Összefoglalás – A szoftverek világa soha nem lesz már a régi

Nagyobb stratégiai mozgékonyság, rövid telepítési idők, alacsonyabb kockázatok és költségek – a felhő alapú számítástechnika előnyei ellenállhatatlanok. És mégis, a vállalatok még mindig küszködnek a döntéshozással, hogy előfizessenek-e felhő alapú megoldásokra, ezért le is maradnak egy nagyszabású üzleti lehetőségről.

Ha többet szeretnél megtudni a felhő alapú számítástechnikáról és a felhő alapú szolgáltatásokról, olvasgasd tovább blogunkat!

X

A weboldal cookiekat használ a felhasználói élmény növeléséhez. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás