bitrix, CRM, ERP, közösségi intranet, intranet
was successfully added to your cart.

5 egyszerű dolog, amellyel több érdeklődőt (lead-et) szerezhetsz

A lead egészen pontosan azokat az érdeklődőket jelenti, akik valamilyen módon, regisztráción, egy nyereményjátékon keresztül vagy saját maguktól a rendelkezésedre bocsátották elérhetőségeiket.

Ahhoz, hogy egy vállalat sikeres legyen, szükség van ügyfelekre, az ügyfelek pedig a lead-ekből alakulnak ki. A következőkben olyan SEO (keresőoptimalizálás) eszközöket mutatunk be, melyekkel egyszerűen szerezhetsz lead-eket, anélkül, hogy komoly befektetéseket kellene tenned.

Indíts vállalati blogot

vallalati_blogKorábban a blogolás főképp magánszemélyekre volt jellemző, de ezek az idők már elmúltak. Manapság már a legnagyobb vállalatok is vezetnek blogot, időt és energiát nem sajnálva, mivel rájöttek, hogy marketing szempontból ez rendkívül kedvező lehet.

Egy vállalati blog elindításával az online jelenléted nem korlátozódik személytelen árlistákra, termékleírásokra, sablonos bemutatkozó szövegre és elérhetőségekre. A blogolás hangot ad a vállalatodnak, felkelti célközönséged figyelmét, akik egy idő után valódi szakértőként fognak rád tekinteni, ha folyamatosan számukra releváns és érdekes tartalmakat teszel közzé, és könnyen lehet, hogy a te céged lesz az első, amely beugrik majd nekik, ha elszánják magukat a vásárlásra. Minőségi blogbejegyzésekkel tehát kiválóan lehet lead-eket toborozni.

Hozz létre kiváló tartalmat

Ma már nem a szimpla tartalom, sokkal inkább a kiváló tartalom viszi a pálmát. Az internetet az évek alatt mindenki elárasztotta tartalommal, így hiába várod, hogy egy átlagos cikk megragadja bárki figyelmét a betűhalmaz közepette. Hogyan teheted tartalmaidat figyelemfelkeltővé és különlegessé? A Kissmetrics véleménye szerint egy cikk csak akkor lehet vonzó a közönség számára és akkor jelenthet lead-eket, ha a következő feltételek mindegyikének megfelel:

  • Eredeti
  • Hasznosítható
  • Erős főcímmel rendelkezik
  • Válaszokat biztosít
  • Fenntartja a jelentési pontosságot
  • Vonzó és elgondolkodtató
  • Képeket és videót tartalmaz
  • Hibamentes

Legyen szó akár a saját weboldaladról vagy más tartalmi platformokról, mint például a vendégblogok, bizonyosodj meg róla, hogy kizárólag minőségi tartalmat teszel közzé rajta. A tartalommarketing esetében a minőségnek minden szempontból a mennyiség felett kell állnia.

Szólíts cselekvésre

szolits_cselekvesreMinden weboldal esetén elengedhetetlen a cselekvésre hívás és minden egyes oldaladnak legalább egy ilyen tartalommal kell rendelkeznie. A cselekvésre hívás egy utasítás, amelyet az olvasóknak adsz, és azonnali választ idézel elő. Ez azért fontos, mert az embereknek gyakran van szükségük ösztönzésre a cselekvéshez.

Ez a cselekvés lehet bármi: egy a témába vágó cikk elolvasása, weboldalad meglátogatása, e-könyv letöltése, kedvezményigénylés, feliratkozás egy ingyenes kipróbálási lehetőségre, hírlevélre való feliratkozás, stb. A cselekvésre hívás elhelyezhető egy e-mailben, a weboldaladon, e-könyvben, blogbejegyzésben, azaz lényegében bárhol.

Ne feledd azonban, hogy a cselekvésre való felszólítás nem lehet túl erőszakos, nem szabad ellenszenvet kiváltania, mert ez negatívan befolyásolhatja a fogyasztói élményt.

Használd ki a közösségi médiát

Még a helyi és kisvállalkozások számára is létfontosságú marketingstratégia a közösségi média, mivel lehetővé teszi a követőkkel való kapcsolattartást és interakciót. A jó időben való postolás, például egy aktuális, népszerű esemény kapcsán, egész márkákat, vállalatokat képes középpontba helyezni. Mindezek mellett a közösségi oldalakon való aktív szereplés, a tartalmak megosztása a keresőoptimalizálás szempontjából is rendkívül fontos.

Némi befektetéssel ki is emelheted bejegyzéseidet, hogy minél több emberhez jussanak el, ráadásul mindezt úgy, hogy pontosan kiválaszthatod célcsoportodat, nem, életkor végzettség, foglalkozás és még sok más szempont szerint, ami minden eddiginél értékesebb lead-ek szerzéséhez vezethet.

Készíts egy e-mail címlistát

Ha még nem próbáltad, akkor ez elsőre egy kicsit riasztónak tűnhet, de ha egy hosszú távú lead-generáló stratégiát keresel, mindenképpen érdemes megfogadni ezt a tanácsot. Talán nem mindenkihez jut el a leveled és talán nem mindenkit érdekel a tartalma, de az emberek mindennap ellenőrzik az e-mailjeiket, ráadásul ez egy rendkívül gyors módja az információközlésnek, ezért érdemes időnként mailt küldenek azoknak, akik valamikor, valamilyen módon megosztották veled az e-mail címüket.

+1 Hogyan kövesd figyelemmel a lead-eket?

bitrix24_logoA lead-eket nem elég csak bevonzani, fontos, hogy kezdeni is tudj velük valamit, hogy a végén valódi ügyfelekké váljanak. Ebben nagy segítségedre lehet a Bitrix24 közösségi intranet, mely a beépített CRM rendszerének köszönhetően a bejövő e-mailekből azonnal képes lead-eket generálni. A rendszeren keresztül folyamatosan figyelemmel követheted a velük kapcsolatos történéseket, így minden eddiginél könnyebben generálhatsz belőlük ügyfeleket. Ha kíváncsi vagy a Bitrix24 CRM rendszerére és egyéb funkcióira, látogass el weboldalunkra, töltsd le az ingyenes próbaverziót, gyere el a következő bemutatónkra vagy vásárold meg nálunk a rendszert magyar nyelven!

X

A weboldal cookiekat használ a felhasználói élmény növeléséhez. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás