bitrix, CRM, ERP, közösségi intranet, intranet
was successfully added to your cart.

3 mód arra, hogy hogyan maximalizáljuk vállalkozásunk hatékonyságát visszajelzési kérdőívekkel

Egy vállalat dolgozói, kliensei, és rendezvényei mind értékes és szükséges visszajelzések forrásai lehetnek, mely begyűjtésének legjobb formája a kérdőív.

A feedback, avagy visszajelzési kérdőívek pontosan azt nyújtják, amit a név is sugall: fontos visszajelzéseket, melyek a vállalkozáshoz kapcsolódó és azon belüli döntések és változtatások alapjául szolgálhatnak. Könnyen használható eszköz a reprezentatív és lényeges adatok begyűjtésére, mely ugyanakkor használható döntéshozás elősegítésére, a munkafolyamat gördülékennyé tételére, a vezetési folyamatok feljavítására, tényalapú vállalati változtatások megvalósítására, és még sorolhatnánk.

Használj kérdőíveket vállalkozásod hatékonyságának maximalizálására

A visszajelzési kérdőívek használhatóak a belső menedzsmentben, külső együttműködésben, és vállalati események szervezésében.

  1. A kérdőívek belső használata

Egy vállalkozásban nagy a valószínűsége annak, hogy a belső folyamatokhoz nagyobb szervezettségre és gördülékeny működésre lesz szükség a nagyobb hatékonyság érdekében. A vállalat vezetőségének a feladatai közé tartozik a dolgozói elégedettség fenntartása, a munkaerő toborzás, döntéshozás, továbbképzés, stb.

online-surveysA kérdőívek a következőkben nyújthatnak segítséget:

  • Új munkaerő toborzása
  • Dolgozóknak szóló képzések és tanfolyamok szervezése
  • A vállalati problémák azonosítása és megoldása, mielőtt még nagyobbra nőnének
  • Adat- és tényalapú döntéshozás a jövőt érintő kérdésekkel kapcsolatban
  • Dolgozói visszajelzések begyűjtése

A teljes körű visszajelzési kérdőívek használata segíthet megtudni, hogyan is éreznek dolgozóid a vállalati szabályokkal, dolgozói juttatásokkal, dolgozói munkafolyamattal, az általános munkahelyi környezettel, és még sok más, kifejezetten a vállalkozásodhoz fűződő kérdéssel kapcsolatban.

  1. A kérdőívek külső használata

A kérdőívek a vállalatok külső környezetének elemzésében is nagyon hasznosak:

  • Piackutatás. Annak érdekében, hogy megfelelően tudj reagálni és tervezni, vess egy pillantást versenytársaidra és azok termékeire, szolgáltatásaira; a lehetséges vásárlókra és azok vásárlási szokásaira; és az általános piaclehetőségekre, trendekre, és veszélyekre.
  • Nézz utána, hogyan is vélekedik márkádról a közönség, hogy meg tudd hozni a szükséges változtatásokat, amennyiben nem az általad közvetíteni akart képben látják márkádat.
  • Vásárlók. A vásárlói elégedettséget mérő kérdőívek segítségével megismerheted vásárlóidat, hogy ők mit is várnak el cégedtől, annak termékeitől, és szolgáltatásaitól. Megtudhatod azt is, hogyan vélekednek mindezekről, milyen javításokat szeretnének látni, és, hogy mit tehetsz elégedettségüknek növelése érdekében. Emellett a vásárlói feedback új ötletekkel és javaslatokkal járhat. Valamint crowdsourcing kezdeményezésként is szolgálhatnak.
  • Érdeklődők bevonzása. A kérdőívek akár közvetlen üzletszerzés szempontjából is hasznosak lehetnek, hiszen a válaszok alapján személyre szabott ajánlatokat készíthetsz és azokkal keresheted fel a válaszolókat.
  1. Eseménymenedzsment

Az eseménymenedzsmentben a kérdőívek egyaránt kisegíthetnek az esemény előtt és után is. Az esemény előtt regisztrációs felméréseket készíthetsz, melyek növelhetik az esemény sikerességét.

A rendezvény utáni visszajelzési kérdőívek kritikus fontossággal rendelkeznek a rendezvényszervezők számára, mivel ezek árulják el, hogy mennyire volt jó vagy rossz az esemény, mely információ segítségével könnyedén javíthatunk jövőbeli rendezvényeink minőségén. Megtudhatjuk, mit mondanak a résztvevők a szervezés egészéről, a meghívott beszélőkről, az esemény logisztikájáról, a rendezvény és prezentációk hiányosságairól és erősségeiről, mit is értékeltek igazán és mit nem, kit vagy mit szeretnének látni a jövőben, és még sorolhatnánk.

Két vállalkozás, melyek kérdőíveket használtak a munkafolyamat gördülékennyé tételéhez

HRG Wordlwide Australia

feedbackA HRG Worldwide Australia egy üzleti utakra specializálódott utazásszervező cég helyi irodája. Egy nemzetközi cégé, mely 120 országban van jelen, több, mint 12 000 dolgozóval. A cég vezetése megértette, hogy ahhoz, hogy elégedett ügyfelei legyenek, először is elégedett dolgozókra van szükség. Éppen ezért komoly belső adatgyűjtésbe kezdett, hogy megnövelhesse szolgáltatása minőségét.

A vállalatnak szüksége volt egy hatékony módszerre az új munkalehetőségek és elbocsátások kommunikálására, valamint, hogy a dolgozói elégedettséggel kapcsolatos visszajelzéseket tudjon gyűjteni. Elindított egy felmérést, melyben olyan elemeket használt, mint a mezőkre vonatkozó szabályok, hogy csak a szükséges mezők jelenjenek meg a válaszadók előtt, ezzel értékes időt spórolva nekik, emellett testre szabhatóvá tette a kérdőívet és lehetővé tette olyan dokumentumok feltöltését, mint például az önéletrajzok.. Ráadásul a vállalat ugyanezt a felmérési eszközt kliensei visszajelzéseinek begyűjtésére is felhasználhatta.

Az adatokat szervezett és hatékony módszerrel gyűjtötték össze. A belső folyamatok feljavultak, ezzel elősegítve a dolgozók időtakarékos kommunikációját és a kliensektől való visszajelzések szervezett begyűjtését.

How To Web

A How To web egy Bukarestben, Romániában létrejött vállalati és technológiai konferencia, mely a kelet-európai műszaki szakembereket célozza meg, akik sikeres kezdő vállalatokat akarnak vezetni. A rendezvény a média intenzív figyelmét is élvezi, ezért van szükség a hibátlan szervezésre.

A konferencia szervezőinek rendezvény utáni feedback-re volt szükségük, hogy tudják mik voltak az eddigi rendezvények erősségei és, hogy mit is tudnának még javítani a jövőben. Úgy döntöttek, hogy egy egyszerű és gyors módszert alkalmaznak a felmérésben az adatok begyűjtésére. Emellett egyaránt online és offline (nyomtatott) kérdőívekre is szükségük volt, melyek kitöltése könnyű és nem igényel sok időt.

A How To Web a konferencia minden részletének értékelésére, azokhoz megfelelően testreszabott és megjelölt kérdőíveket használt. Az online felmérés linkjét emlékeztető e-mailekben osztotta meg, valamint kinyomtatta a kérdőív URL-jét a konferencia szórólapjaira. Idővel a menedzsment a begyűjtött adatok alapján jelentéseket állított össze, és vonta le következtetéseit azon javítások és változtatások megvalósításairól, melyek a feltett kérdésekhez fűződnek.

X

A weboldal cookiekat használ a felhasználói élmény növeléséhez. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás