bitrix, CRM, ERP, közösségi intranet, intranet
was successfully added to your cart.

10 ok, amiért automatizálnod kell az ajánlattételt

Bitrix24 lehetőségek

Túl sokáig tart létrehoznod az eladási ajánlatokat rendszeresen elakad az ajánlattétel folyamata a belső állomásokon, vagy pontatlanságokat tartalmaz a végeredmény? Az értékesítőid türelmetlenül várják a faxot, melyben az érdeklődők visszajeleznek? Nehéz megoldani, hogy minden érintett valós időben értesüljön az ajánlatokkal kapcsolatos változásokról?

Ha bármelyik kérdésre igennel válaszoltál, itt az ideje, hogy komolyan fontolóra vedd az értékesítési ajánlatok automatizálását. Olvasd el az alábbi tíz okot, mely remekül megválaszolja, hogy miért jó ötlet a vállalat szempontjából, hogy automatizálod az értékesítésnek ezt a kritikus fázisát.

Számít az első benyomás

online-surveysAz ügyfelek megjegyzik maguknak, ha összecsapott, hibás vagy nem megfelelő nyelvezetű ajánlatot küldesz nekik. Legyenek bármilyen csodásak is a termékeid vagy szolgáltatásaid, a kedvezőtlen első benyomás eltántoríthatja az embereket a vásárlástól.

Egy jó ajánlat minden információt tartalmaz, melyre az ügyfélnek szüksége van a döntéshozáshoz, formailag is professzionális és könnyen olvasható, értelmezhető.

Kápráztasd el ügyfeleidet, küldj nekik egy olyan ajánlatot, mely minőségileg kitűnik a versenytársak közül, így tudni fogják, hogy az általad kínált terméktől is hasonló minőséget várhatnak.

Ne késlekedj!

Minél tovább tart eljuttatnod az ajánlatodat az ügyfélhez, annál kisebb a valószínűsége, hogy az üzlet sikeres lesz. Az időben kiadott ajánlatok több vásárláshoz vezetnek. Az ajánlattétel automatizálása lehetővé teszi, percek alatt létrehozz egy pontos és részletes ajánlatot, mely az ellenőrzés és elfogadás után automatikusan továbbításra kerül az ügyfélnek.

Az Aberdeen Group kutatóintézet felmérései szerint az ajánlattétel automatizálása 28%-kal lerövidítheti a teljes eladási folyamatot.

Az értékesítők babrálhatnak az árral

Ha az értékesítőid Wordben vagy Excelben írják az ajánlatokat, előfordulhat, hogy változtatnak az áron a siker érdekében. Ha azonban túl nagy árengedményt adnak, az a vállalat bevételét csökkenti, sőt, lehet, hogy veszteséges lesz az üzlet. Ahhoz, hogy ezt elkerüld, határozd meg pontosan, hogy legfeljebb mekkora árengedményt adhatnak az egyes termékekből. Egy ajánlatautomatizáló rendszerrel ezt remekül megteheted és bebiztosíthatod, hogy semmiképpen se lőhessenek túl a célon.

Az Aberdeen Group szerint azok a vállalatok, melyek automatizálták az ajánlattétel folyamatát, 105%-kal több bevételre tesznek szert a korábbi adatokhoz képest.

Az eladók nem adminisztrátorok

folder_dataHogyan növelheted meg a legkönnyebben céged bevételeit? Küldj ki több ajánlatot és köss meg több üzletet! Ne feledd azonban, hogy az értékesítőid az eladásban jók, nem az adminisztrációban, ezért biztosíts számukra olyan munkakörnyezetet, ahol csak a szakterületükkel kell foglalkozniuk, az adminisztráció rész pedig automatikusan megtörténik. Tedd könnyebbé értékesítői csapatod számára az ajánlattételt és tegyél szert nagyobb bevételre.

Az Aberdeen Group szerint azok a cégek, melyek automatizálják az ajánlattétel folyamatát, átlagosan kétszer annyi ajánlatot küldenek ki, mint a többi vállalat.

Az ügyfelek szeretik a választási lehetőségeket

Ha a megfelelő módon automatizálod az ajánlattételt, akkor a kész ajánlat több választási lehetőséget fog tartalmazni az ügyfelek számára. Egy ideális ajánlat tartalmaz egy jó, egy még jobb és a legjobb választási lehetőséget, így az ügyfeleknek nem kell folyamatosan az értékesítőid idejét rabolniuk, mire sikerül megtalálniuk a nekik legideálisabb lehetőséget.

Ha egy ügyfél menet közben úgy dönt, hogy valamit még szeretne hozzátenni az ajánlathoz, akkor egyszerűen, költségmentesen és villámgyorsan frissítheted azt. Ügyfeleid értékelni fogják vállalatod rugalmasságát, ezzel növelve bevételeidet.

„Mit szól az ajánlatunkhoz?”

Egy üzlet sikerességében döntő szerepe lehet annak, hogy mennyi idő múlva hívod fel az ügyfelet az ajánlat kiküldése után. Az ajánlatküldést automatizáló rendszerek lehetővé teszik a számodra, hogy értesítést kérj, ha ügyfeled elolvasta az ajánlatot, így azonnal indíthatsz irányába egy „follow-up” hívást. Frissében megválaszolhatod a felmerülő kérdéseit és elhessegetheted az esetlegesen felmerülő aggályait, mielőtt még azokra hivatkozva nemet mondana. Az idejében történő megkeresés elkötelezettséget és profizmust sugall az ügyfélnek.

Könnyítsd meg az „igen” kimondását

online_uzletAjánlataidat helyezd el egy személyre szabott URL-en, így az ügyfél bármikor újra megnézheti azt, sőt, még az üzlet megkötését is megkönnyíti.

Az elektronikus aláírásnak köszönhetően nem kell ide-oda faxolgatni az ajánlatot, az ügyfelek egyszerűen aláírhatják az online és visszaküldhetik hozzád.

Az eladási ciklus jobbá tétele

Az ajánlattételek automatizálása az egész értékesítési ciklus finomításában segítségedre lehet. Segítségükkel megtalálhatod az egyes ajánlatok pontos helyét az eladási cikluson belül, megállapíthatod, hogy egyes ajánlatok elfogadása és egyes üzletek megkötése miért telik sok időbe. Tanulj gyorsan a hibáidból és javítsd ki őket, hogy lenyűgözd ügyfeleidet és több ajánlattételed záruljon sikerrel a jövőben.

Legyen korszerű CRM rendszered

A legjobb CRM rendszerek tartalmaznak az ajánlattétel automatizálására vonatkozó funkciókat, melyekkel a létrehozástól az üzlet megkötéséig figyelemmel követheted az ajánlat útját. Ne foglalkozz többé elavult táblázatokkal, kövesd valós időben ajánlatod útját és tedd meg időben a szükséges további lépéseket.

Ébreszd fel a versenyszellemet értékesítőidben

ertekesito_versenyszellemAz eladással foglalkozó szakemberek a vérében van a versengés, ez teszi őket jó értékesítőkké. Használd az ajánlat automatizáló rendszert a versenyszellem felébresztésére, ez később az egész cégnek a hasznára válik majd. Némely rendszer tartalmaz virtuális teljesítményrendszert, mely összegzi az elért célokat és lehetőséget ad a jutalmazásra. A pozitív versenyszellem megteremtése után értékesítőidnek szórakozás lesz a munka és sokkal eredményesebben fogják végezni azt.

Összegzés

Helyezd új alapokra az ügyfélkapcsolatokat jól időzített, pontos ajánlatokkal, melyek kiváló minőségükkel már az első perctől kezdve bizalmat ébresztenek az ügyfeledben céged és termékeid iránt. Az ajánlattételek automatizálása felgyorsítja az eladási folyamatokat azzal, hogy értékesítőidnek nem kell adminisztrációra pazarolni az idejüket, hanem folyamatosan azt csinálhatják, amihez a legjobban értenek: értékesíthetnek. Automatizáld az ajánlattételt, hogy céged gyorsabban és könnyebben köthessen új üzleteket, ezzel növelve a bevételt.

A Bitrix24 közösségi intranet minden olyan funkciót tartalmaz, mely az ajánlattétel automatizálásához és az ajánlatok valós idejű figyelemmel követéséhez szükséges.

X

A weboldal cookiekat használ a felhasználói élmény növeléséhez. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás